česky deutsch

4.A

Úvod » Třídy » 4.A

Změna v přístupu k on-line hodinám

Pro lepší přehlednost a rychlejší přístup se žáci k on-line setkání mohou plošně dostávat skrze odkazy přímo v Google učebně. Je nutné dodržovat stanovený rozvrh hodin. Odkaz lze nalézt vždy v hlavičce kurzu (pokud žák pracuje na počítači):

Snímek obrazovky 2020-10-14 v 19.45.55 (png)

Nebo pod hlavičkou kurzu ve "streamu" - nazvaný "videokonference kurzu" (tam ho najdou všichni, tedy i žáci, kteří pracují na telefonu či tabletu).

Odkaz je pro daný předmět stále stejný - bez ohledu na čas a den.

 

Vážení rodiče a milé děti,

vítejte na webových stránkách třídy 4.A

třídní učitelka:             Mgr. Dana Borsky

e-mail:                         dana.borsky@husovaliberec.cz

telefon:                        775 293 392

                      On line rozvrh platný od 14.10.2020

 

9.00-9.30

10.00-10.30

11.00-11.30

12.00-12.30

PONDĚLÍ

ČJ půlení

MAT půleni

ANJ

ČJ půlení

ÚTERÝ

MATpůlení

ČJ půlení

MAT

ANJ

STŘEDA

ANJ

ČJ půlení

MAT půlení

ĆJ

ČTVRTEK

ČJ půlení

PŘV

MATpůlení

VLA

PÁTEK

MAT půlení

ČJ půlení

MAT

PŘV

Prosím, aby všechny děti měly v daný čas na výuku připravenou učebnici a pracovní sešit na daný předmět, dále penál a sešity. Děkuji!

Informace k uzavření školy a distanční výuce 13.10.2020

  1. Obědy nebudou v době uzavření školy poskytovány. Odhlášení bude provedeno centrálně, není třeba nic řešit.
  2. Distanční výuka bude probíhat prostřednictvím google classroom a google meet. Je nutné aktivovat účty (u mladších dětí prosíme o pomoc rodiče). V rámci gmail účtu žáka je aplikace učebna (najdete vpravo nahoře – 9 kostiček). Při otevření učebny na žáka čekají dlaždice s názvy jednotlivých předmětů. Je potřeba přijmout pozvání a zapsat se do každého z nich. V rámci každého předmětu bude vygenerován odkaz na online hodinu prostřednictvím google meet. Stačí se v daný čas připojit k videohovoru.
  3. Rozsah online výuky probíhá cca v 30 min blocích:

4. třída 9:00; 10:00; 11:00; 12:00 (začátky on line výuka dle výše uvedeného on line rozvrhu).

V případě, že žák není schopen pracovat online z jakýchkoli důvodů, kontaktujte  třídního učitele. Na základě dohody se s rodiči spojí přidělený pedagogický pracovník a poskytne žákovi individuální pomoc.

Vzhledem k povinnosti účasti na distančním vzdělávání prosíme o důsledné omlouvání žáků dle školního řádu.

 

 

                   CO MOMENTÁLNĚ PROBÍRÁME

Datum: 23.10.20

Učebnice: do str.

Pracovní sešit: do str.

Učivo:

Matematika:

35, Geometrie str 114

16, Geometrie str 34

Sčítání a odčítání čísel do 10.000. Úsečka.

Český jazyk

28

22

Zdvojené souhlásky. Stavba slova. Vyjmenovaná slova po B.

Anglický jazyk

12-13

 

Adjectives. Opposites.

Vlastivěda

7

3

Základní informace o ČR a život v demokratickém státě

Přírodověda

17

7

Podmínky pro život. Rostliny. Části rostlin.

Informace z 9.10.2020

Od pondělí 12.10. bude jako úložiště pro nemocné a z jiného důvodu chybějící děti sloužit úložiště Google Classroom. Vše potřebné k přístupu do těchto učeben najdete na emailu. Prosím, zkuste přes víkend zprovoznit školní emaily dětí a přihlásit se do online učeben.

Omezeny jsou další zájmové kroužky a to sportovní (sportovky, florbal). Vybíráme 500,- Kč na rodilého mluvčího.

26. – 30.10. 2020 budou z rozhodnutí MŠMT volné dny a podzimní prázdniny. Školní družina a DKH v provozu 7:00 – 16:00 hod. dle zájmu (písemná přihláška bude rozdána dětem během příštího týdne).

PROSBA: Některé děti nemají stále obalené sešity a učebnice, prosím o kontrolu.

Děkuji za Vaši spolupráci.

Informace z 2.10. 2020

ZMĚNA - ODPOLEDNÍ KROUŽKY od 5. 10. 2020

Od 5. 10. měly být odpolední kroužky na naší škole zrušené kvůli hygienickým opatřením. Některé kroužky však budou fungovat. Více naleznete zde.

Informace z 29.9. 2020

Od pondělí 5.10. budou děti opět používat šatní skříňky v suterénu. Do školy přes šatny poté vstoupí přezutí a převlečení.

Dne 5.10. jdeme s dětmi do Naivního divadla na představení Boj o oheň. Vstupné uhradím z TF.

Informace ze dne 25. 9. 2020

Od 29.9. se vrací délka vyučovacích hodin a přestávek do původního stavu. Děti během výuky roušky nemusí mít nasazené, roušky mají pouze během přestávek a přesunů po škole.

Dne 1. 10. 2020 od 18:00 proběhnou ONLINE třídní schůzky. Vzhledem k získaným zkušenostem dochází ke změně - přihlašování bude zajištěno přes odkaz, který dostanete začátkem příštího týdne.

Rovněž prosím o kontrolu osobních údajů v Bakalařích (zejména telefonní čísla a emaily). Pokud budete mít jakoukoliv změnu, pošlete mi po dětech na lístečku, nebo napište do žákovského zápisníku, emailem či SMS. Vzhledem k současné situaci je potřeba, aby Vaše telefonní čísla byla v Bakalářích správně.

Moc Vám děkuji za spolupráci.

 

Informace k aktuálnímu režimu ve škole

Informace z 18.9. 2020

Vážení a milí rodiče, milí žáci,

již začátek školního roku nebyl úplně v běžném režimu. Denně upravujeme chod školy tak, abychom vyhověli povinným  opatřením, ale zároveň našim dětem umožnili trochu „dýchat“.

Po zavedení povinnosti nošení roušek pro žáky druhého stupně i během výuky jsme se rozhodli učinit následující opatření a změny:

  1. Do odvolání je zrušena 7. a 8 vyučovací hodina. Výuka končí nejpozději  ve 13:45 hod.
  2. Vyučovací hodina je zkrácena na 40min. s prodloužením přestávky na 20 min. ( velká přestávka zůstává v rozsahu 30 min).
  3. Pro žáky 2.stupně je nařízen za příznivého počasí pobyt venku každou přestávku. Žáci jsou poučeni o dodržování rozestupů a neshlukování se. Důvodem je možnost sundání roušky a pobyt na čerstvém vzduchu.
  4. Žáci 1.stupně plní minimálně jednu vyučovací hodinu denně mimo třídu v důvodu volnějšího pohybu.
  5. Třídní schůzky plánované na 1.10.2020 se uskuteční v termínu on-line prostřednictvím Google Meet. Informace předají třídní učitelé včetně stanovení času.
  6. Prosím rodiče, kteří ještě nevyplnili dotazník týkající se informací pro KHS z důvodu trasování a dotazník k připravenosti na povinné vzdělávání na dálku, aby tak učinili co nejdříve (nevíme dne ani hodiny). Zároveň se omlouvám za spojení otázek v jeden dotazník a dostatečné nepoučení ohledně způsobu zpracování dat. Této chyby jsem si vědoma, činili jsme však tak s dobrým úmyslem ve snaze rychle shromáždit potřebné informace.

Rozpis vyučovacích hodin:

  1. 7:55 – 8:35
  2. 8:55 – 9:35
  3. 10:05 – 10:45
  4. 11:05 – 11:45
  5. 12:05 – 12:45
  6. 13:05 – 13:45

Vážení rodiče,

snažíme se maximálně s rozumem přistupovat ke všem opatřením a k organizaci školy. Kromě pandemie nás výrazně sužuje i přestavba kuchyně. Znamená to jednak výrazné omezení pohybu v areálu školy ( dodržení BOZ stavby, zákaz vjezdu do areálu, zákaz vstupu chodců) a organizaci přechodu žáků na obědy do externích výdejen. Zejména na SPŠ textilní moc prosím o pochopení a toleranci časových posunů.

Na nošení roušek existuje řada pohledů, názorů i odborných výzkumů. Ať už prosím na tuto věc máme každý svůj názor, veďme děti k tomu, aby pravidla ve škole dodržovaly. Zejména u mladších dětí prosím dohlédněte na to, aby každý den byly vybaveny minimálně dvěma čistými rouškami v sáčku + dalším sáčkem na odkládání roušky během výuky. Denně řešíme již při příchodu do školy, že žák rouškou vybaven není.

Nedodržování nastavených pravidel má za následek silný multiplikační efekt při trasování. Může se pak stát, že školu budeme nuceni z personálních důvodů uzavřít. To považuji za úplně poslední a nejhorší, pro mě zcela nepřijatelné řešení.

Moc prosím, buďme ohleduplní vůči všem. Věřte, že se nám to vrátí.

Přeji všem pohodový víkend a další podzimní dny.

V Liberci dne 18.9.2020                                                Blanka Lukeš Reindlová

Informace z 16.9. 2020

V pátek 18. 9. navštívíme  od  10-11.30 Oblastní galerii Liberec. Vstupné 20,- Kč bude hrazeno z TF.

Informace z 14.9. 2020

Výzkum připravenosti k on-line výuce pro školní rok 2020 / 2021

Prosíme o vyplnění dotazníku na této adrese. Na konci dotazníku prosíme nezapomeňte formulář dokončit tlačítkem "Odeslat".

 

Informace z 11.9.2020

Dne 15.9. jdeme na Dopravní hřiště.

Prosím, aby všechny děti byly ve škole ráno před 8 hodinou a měly s  sebou pokud možno cyklistickou helmu. Návrat do školy bude okolo 10.30.

Informace k Dětskému klubu Husova

Dětský klub Husova (DKH) pokračuje i ve školním roce 2020/21. Z kapacitních důvodu jsou tam zařazeni žáci 3. - 5. třídy. Realizace DKH je financována z projektu (CZ.03.1.51/0.0/0.0/17_077/0007928) z Operačního programu Zaměstnanost. S tímto souvisí  doložení potřebných dokumentů pro projekt: 1. Přihláška do DKH, 2. Potvrzení vazby na trh práce (potvrzení zaměstnavatele o pracovním poměru, pro OSVČ – potvrzení ČSSZ, nezaměstnaný – potvrzení z úřadu práce, osoby v procesu vzdělávání – potvrzení o studiu případně potvrzení o účasti na rekvalifikačním kurzu). Dokumenty si můžete stáhnout z web. stránek školy (sekce třídy), případně vyzvednout na sekretariátu školy. Moc vám všem děkuji za spolupráci a v případě nejasnosti se prosím obraťte na sekretariát školy (kontaktní osoba Zuzana Kounková)

Provozní doba DKH: 6:00 – 18:00

Informace a přihláška ke stravování

Informace z 9.9.

S platností od 10.9. je nařízeno nosit ve všech vnitřních prostorech opět roušky.

Prosím vybavte své děti každé ráno dvěma čistými rouškami a igelitovým pytlíkem.

Informace ze dne 8. 9. 2020
Vážení rodiče, mockrát děkuji za Vaši spolupráci a veškerou vstřícnost na začátku školního roku.

Veškeré příchody a odchody dětí ještě ladíme, avšak snad už jsme na dobré cestě. Z důvodu urychlení a usnadnění přesunů se mohou děti do konce září přezouvat před třídou (skříňky jsou však také k dispozici). Moc nám pomůže, pokud nedružinové děti vybavíte lístečkem, zda po vyučování odchází domů samostatně, či je před školou čeká doprovod. Lísteček stačí jeden s platností po zbytek školního roku.

 

Děti již dostaly všechny učebnice pro 4.tříd a pracovní sešity. Do konce týdne děti obdrží ještě všechny sešity.
Prosím vše řádně podepsat a obalit.

Prosím, kdo tak ještě neučinil, posílejte po dětech:

1000,- Kč (pracovní sešity, potřeby a pomůcky do VV a PČ, TF)
papírové kapesníčky, papírové utěrky, balík papírů A4 a 100 ks eurosložek
učebnice ze 3. třídy
podepsaný Chod školy
zápisový lístek do školní družiny, pokud o ni máte zájem
případné změny telefonních čísel, e-mailových adres či bydliště
Rovněž zkontrolujte,že v žákovském zápisníku mají děti vyplněnou str. 14 - Údaje o žákovi a Vámi podepsané poučení o bezpečnosti (v části Sdělení).

 

Každé pondělí ráno i nadále začínáme hodinou OSV v 7.55.

 

V úterý 15. 9. nás čeká návštěva Dopravního hřiště, kam by si děti měly vzít cyklistickou přilbu, pokud vlastní. Bližší info připíšu příští týden.

 

Rozvrh třídy 4.A pro školní rok 2020/2021

  0 1 2 3 4 5 6 7 8
  7:00 – 7:45 7:55 – 8:40 8:50 – 9:35 10:05 – 10:45 11:00 – 11:45 11:55 – 12:40 12:50 – 13:35 13:40 –14:25 14:35 –15:20
Pondělí   OSV MA / MA ČJL / ČJL AJ / AJ VV      
Úterý   ČJL MA / MA PŘÍ TV AJ / AJ VV    
Středa   VLA AJ / AJ ČJL MA   ČJL    
Čtvrtek   ČJL AJ / AJ ČJL PŘÍ / PŘÍ TV    
Pátek   MA HV ČJL MA / MA        

 

 

 

Pomůcky a potřeby do 4. třídy:


1x balík papírových kapesníků nebo krabice s kapesníky
1x balík papírových ručníků
1x balík papírů do kopírky
100 ks eurosložek

Vybavení penálu a další pomůcky: úkolníček, tužka č. 1, 2 a 3, 2x pero nebo náhradní náplň, ořezávátko, guma, pastelky, nůžky, krátké pravítko, trojúhelník s ryskou, pravítko 30 cm, kružítko, podložka do geometrického sešitu (A4)
Pomůcky na VV a PČ: box + vodové barvy, anilinové barvy, tempery, štětec (silný plochý, silný kulatý, slabý), progresa, voskovky, modelína, pastelové křídy suché, černá tuš, lepidlo na papír (tyčinka), lepidlo Herkules, fixy, černý permanentní fix velikosti M, hadřík, igelitový ubrus na lavici, zástěra či staré triko, kelímek na vodu
Potřeby na TV: úbor (tričko, krátké kalhoty, tepláky, mikina, ponožky) – vše v látkovém pytli či uzavíratelné textilní tašce, podepsané či jinak označené + pevná obuv určená do tělocvičny, za teplého počasí boty na ven
V září bude třeba uhradit sešity, pracovní sešity na M, ČJ, PŘÍ a VL (cca 600 Kč), potřeby na VV a PČ (200 Kč), do třídního fondu (200 Kč). Celkem budeme vybírat 1000 Kč.

 

Organizace školního roku

Třídní schůzky

1. 10. 2020 - společné

26. 11. 2020 - konzultační

14. 1. 2021 - konzultační

25. 3. 2021 - konzultační

20. 5. 2021 - společné


Školní prázdniny

Podzimní:                    29. a 30. 10. 2020

Vánoční:                      23. 12. 2020 – 3. 1. 2021  

Pololetní:                     29. 1. 2021

Jarní:                           1. – 7. 2. 2021

Velikonoční:                 1. 4. 2021

Hlavní:                         od 1. 7. 2021

 

Telefonní čísla a adresy

Škola:                          Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Liberec

Adresa:                        Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Liberec, Husova 142/44, 460 01

Web:                            www.zskola.cz

Ředitelka školy:           Mgr. Blanka Lukeš Reindlová

                                    733 518 277

Sekretariát školy:        info@husovaliberec.cz

                                    731 632 396

Sborovna 1. stupeň:    725 088 832


 

 

Organizační zajištění chodu školy od 1.9.2020

  1. Vjezd vozidel i vstup osob do areálu školy je s ohledem na STAVBU přísně zakázán. Výjimku mají někteří zaměstnanci, kteří byli řádně poučeni o možnostech využívaní prostor vyhrazené stavbě.
  2. Žáci a zaměstnanci školy využívají venkovní areál  (prostor hřiště) v režimu, který umožňuje stavba, vždy po konzultaci s ředitelkou školy nebo školníkem. Přístup na hřiště je umožněn pouze z budovy zadním vchodem. Průchod z areálu není možný! Při činnostech na hřišti je nutné brát v úvahu provoz stavby. Aktivity, které mohou omezit provoz stavby, nejsou dovoleny.
  3. Vstup rodičů a veřejnosti do školy je umožněn pouze bočním vchodem po registraci na sekretariátu školy. Zákonní zástupci s aktivovanou vstupní kartou mohou využít  vestibul pro efektivnější  komunikaci prostřednictvím místních telefonních linek. V prostorech se však s ohledem na zajištění protiepidemiologických opatření zdržují co nejkratší dobu, vždy s ROUŠKOU!!!
  4. Všichni zaměstnanci, žáci, zákonní zástupci, návštěvníci a veřejnost dodržují stanovená opatření platná v danou dobu vyhlášená KHS nebo MZd.  
  5. Ranní provoz školní družiny a dětského klubu Husova je od 6:00  a vstup je zajištěn bočním vchodem prostřednictvím aktivované karty. V ojedinělých případech lze využít zvonek DKH – ŠD umístěný u vstupních vnitřních dveří bočního vchodu. Do budovy vstupuje tímto způsobem výhradně žák nikoli rodič. Potřebuje-li zákonný zástupce vstoupit do budovy, využívá zásadně pouze zvonek na sekretariát, který je v provozu od 7:00 hod.
  6. Žáci přicházejí do školy 7:35 – 7:50. Do šaten vstupuji po skupinách podle pokynů a organizace zaměstnanců školy. V prostorech šatních skříněk se zdržují pouze na dobu bezpodmínečně nutnou. 
  7. Po vstupu do budovy si každý desinfikuje ruce. Totéž provádí při vstupu do třídy a po každém užití toalet nebo příchodu z venku. Osoby s alergií na desinfekční prostředky se řídí individuálním postupem (krémy, hygienické ubrousky apod.) Na dodržování hygienických opatření dbají pověření zaměstnanci školy.
  8. Vstup do šaten není rodičům v době ranního příchodu žáků z důvodu omezených prostorových podmínek povolen. Pověření zaměstnanci školy pomohou žákům nižších tříd, především prvních ročníků. Pro 1. třídy platí v prvním týdnu září volný průchod do třídy   bez přezouvání společně pouze s jedním zákonným zástupcem.
  9. Během celého dne probíhá průběžně zvýšená hygienická údržba toalet a společných prostor.
  10. Žáci svačí (konzumují všechny potraviny) zásadně ve třídě, nikoli na chodbách a dalších společných prostorech. Přesun ze třídy do třídy provádí co nejrychleji, snaží se minimálně zdržovat na chodbách s žáky jiných tříd.
  11. Zaměstnanci dodržují principy častého a efektivního větrání dle předem stanovených pokynů.
  12. Obědy jsou zajištěny dle dříve stanoveného rozpisu v externích prostorech. Při přechodu ke stravování je nutné se řídit platnými podmínkami nařízení KHS nebo MZd.   V externích prostorech je bezpodmínečně nutné dbát nařízení daných subjektů a jejich zaměstnanců.
    Žáci 2.stupně  7.-9.třída ( stravování ZŠ – 5.květen) odchází ze školy společně s pověřeným pracovníkem školy, který následně zajistí dohled nad žáky v průběhu stravování. Po obědě odchází žák samostatně domů nebo se samostatně vrací na odpolední vyučování bez pedagogického dohledu. Žáci 6. tříd opouští místo stravování ( SPŠTex.) samostatně pouze po ukončení vyučování, v případě odpoledního vyučování se vrací s pověřeným pracovníkem školy.
  13. Vzhledem k přechodu a využívání stravování mimo objekt školy není možné zajistit přesný časový harmonogram. Velice prosíme zákonné zástupce o pochopení a loajalitu. Není vůbec jednoduché skloubit všechny proměnné a vyhovět všem podmínkám a nařízením. Je velmi pravděpodobné, že návraty dětí ze stravování, popřípadě možnost vyzvedávání dětí po obědě u výdejny stravování budou klouzavé, mohou se měnit a může se stávat, že bude nutné krátit čas na vypracování některých úkolů, které budou muset děti dodělat doma. Naším cílem však bude takovým  situacím předcházet a jejich četnost minimalizovat.
  14. Výběr jídel pro 2.- 9. ročník během období září – leden se provádí prostřednictvím webové aplikace www.strava.cz s kódem příslušné výdejny a vaší emailové adresy. Nezapomeňte se včas registrovat a aktivovat karty podle instrukcí na příslušné nástěnce třídy žáka.
  15. Obědy 1.9.2020 budou zajištěny pouze pro děti  využívající  školní družinu či DKH v tento den. Oběd tohoto dne je potřeba speciálně přihlásit ( týká se MŠ Kláštěrní-1.tř. a SPŠTex pro 2.-5.roč.) Vyučování tento den pro všechny žáky končí 9:35. Organizaci výuky v dalších dnech najdete na třídních nástěnkách jednotlivých tříd.
  16. Výuka tělesné výchovy bude probíhat v běžném režimu, pokud nedojde k omezení KHS nebo MZd. Výuka plavání 3. tříd zatím není jistá.
  17. Pokud nedojde ke zhoršení situace, turistický kurz pro 6.ročníky se koná v termínu. Výjezd do Anglie byl cestovní kanceláří zrušen. Další výjezdy, školy v přírodě a akce mimo školu se budou konat dle aktuálních možností s prioritou je uskutečnit dle běžných zvyklostí.
  18. Snahou vedení školy je realizovat chod školy v maximálně možném běžném režimu.
  19. V případě nařízení KHS nebo MZd používání roušek je žák povinen mít s sebou minimálně 2 roušky + hygienický igelitový sáček. Dodržuje všechna platná pravidla.
  20. Konkrétní informace týkající se dané třídy, naleznete na webových stránkách své třídy.

V Liberci dne 25.8.2020

                                                                       Mgr. Blanka Lukeš Reindlová