česky deutsch

4.A

Úvod » Třídy » 4.A

Vážení rodiče a milé děti,

vítejte na webových stránkách třídy 4.A

třídní učitelka:             Mgr. Dana Borsky

e-mail:                         dana.borsky@husovaliberec.cz

telefon:                        775 293 392

Plánované akce do konce školního roku:

1.6.  Den dětí v ZOO (sraz ve škole do 7.55)

2.6. Dopravní hřiště (sraz v 7.30 před školou či v 8.15 na dopravním hřišti)

3.6. Lesní koupaliště (výuka v terénu - sraz do 7.55 ve škole,  návrat zpět okolo 12.30)

9.6. Bedřichov (sraz v 7.45 na Tržním náměstí, návrat okolo 14 hod - ještě bude upřesněno)

14.6. Ještěd a okolí (čas bude upřesněn)

21.6. Naivní divadlo: Boj o oheň

23.6. Školní focení

24. - 26. 6. 2021 Volby do školské rady

24.6. Angličtina v Botanické zahradě

28.-29.6. Učebnice

30.6. Vysvědčení

Informace ze dne 24. 5. 2021

Ve pondělí  31. 5. 2021 proběhnou od 17:30 online třídní schůzky. Na třídní schůzky se připojíte přes účty dětí - učebna OSV 4. A.

Vážení rodiče,

žádáme vás, abyste se zahájením prezenční výuky dne 17.5. 2021, vrátili zapůjčená zařízení (iPady) pro distanční výuku. Zařízení odevzdejte svým třídním učitelům v pondělí 17.5. 2021. V dalších dnech poslouží k běžné výuce.

Mgr. Blanka Lukeš Reindlová

Volby do školské rady

Ředitelka Základní školy s rozšířenou výukou jazyků, Liberec v souladu s § 167 a 168 zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vyhlašuje volby do školské rady a oznamuje termín a místo konání voleb.

Volby zákonných zástupců nezletilých žáků se uskuteční v týdnu od 21. 6. do 24. 6. 2021 od 8:00 do 15:00 v sekretariátu školy a od 15:00 do 16:30 ve školní družině a budou probíhat v souladu s volebním řádem školské rady vydaným zřizovatelem.

Složení školské rady:
Školská rada má 6 členů a ve své činnosti se řídí podle §167 a §168 zákona č.561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Třetinu členů školské rady jmenuje zřizovatel, třetinu volí zákonní zástupci žáků a třetinu volí pedagogičtí pracovníci školy.

Nominace kandidátů:
Návrhy na kandidáty pro volby do školské rady se podávají nejpozději do 3. června 2021, a to buď elektronicky na adresu lukes.reindlova@husovaliberec.cz či písemně do kanceláře školy (viz přiložený dokument).

Způsob volby:
Volby se konají tajným hlasováním na základě rovného a přímého volebního práva, tj. vhozením upraveného hlasovacího lístku do volební urny zapečetěné razítkem školy. Volič zásadně hlasuje osobně. Z navržených kandidátů z řad zákonných zástupců budou zvoleni 2 s nejvyšším počtem obdržených hlasů. Z navržených kandidátů zřad pedagogů budou zvoleni 2 s nejvyšším počtem obdržených hlasů. Při rovnosti hlasů se stanoví pořadí losem. Jejich jména budou zveřejněna na internetových stránkách školy: www.zskola.cz.

Členové volební komise:
Předseda: Mgr. Libor Junek
Členové: MUDr. Petra Telekesová, Ing. Ondřej Červinka

Formuláře pro kandidaturu naleznete zde.

V Liberci dne 6. května 2021

 


Aktuální rozvrh hodin 

                     

1

2

3

4

5

6

 

 OBĚD 

 

  7:55 – 8:40  

  8:50 – 9:35  

10:05 – 10:45

11:00 – 11:45

11:55 – 12:40

12:50 – 13:35

 

                       

Pondělí

OSV (Bor)

MA clil (Bor/Křik)

ČJL (Bor)

ANJ (Bor/Floss)

VV (Ton)

VV clil (Ton/Taf)

              

13:30-13:50

Úterý

ČJL (Bor)

VLA (Ton)

MA (Jan)

PČ (Pán)

ANJ (Bor/Floss)

   

12:40-13:00

Středa

MA (Jan)

ANJ (Bor/Floss)

ČJL (Bor)

PŘÍ (Přír)

 ČJL čtení (Bor)

 

 

12:45-13:00

Čtvrtek

ČJL (Bor)

ANJ (Bor/Floss)

ČJL (Bor)

MA (Bor)

ČJL (Bor)

 

 

12:40-13:00

Pátek

MA (Jan)

ČJL (Bor/Jan)

ČJL (Bor)

PŘÍ (Bor)

 

 

 

11:50-12:10

 

 

Skupina Bor/Jan-  sudý týden: 1.skupina (Borsky), 2.skupina (Janečková)  

                                lichý týden: 1.skupina (Janečková), 2.skupina (Borsky)

 

 

Třídní schůzky

Ve čtvrtek 15.4. od 18 proběhnou avízované třídní on line schůzky.

Připojíme se opět skrz dětskou učebnu - OSV celá třída.

 

Návrat dětí do školy

Od příštího týdne se opět s žáky sejdeme ve škole. Výuka bude do odvolání probíhat rotačně (týden ve škole - týden online). Z organizačních důvodů opět došlo k změnám v našem rozvrhu hodin. Nový rozvrh hodin platný od 12. 4. 2021 naleznete níže.

Podrobné informace o návratu žáků do naší školy a organizaci provozu školy naleznete v dopise paní ředitelky zde.

Informace ze dne 31. 3. 2021

Ve čtvrtek 1. 4. 2021 budou VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY, pátek 2. 4. 2021 a pondělí 5. 4. 2021 jsou státní svátky - výuka v těchto dnech probíhat nebude.

Ve čtvrtek 15.4. 2021 proběhnou ONLINE TŘÍDNÍ SCHŮZKY, přesný čas či případné změny budou ještě upřesněny.

 

Příměstský tábor na Husovce

Všichni vnímáme jak dětem chybí kontakt se spolužáky a uvidíme, zda-li se to do konce školního roku nějak výrazněji změní.
Pokud to situace dovolí rádi bychom pro ně připravili možnost se opět setkat se svými učitelkami, vychovatelkami a především kamarády. 

Zde je leták s bližšími informacemi o připravovaném programu, pro zjištění vašeho předběžného zájmu. 

Předem děkujeme za zpětnou vazbu.

Těšíme se brzy opět na viděnou.

Zdeněk Žďánský | The Golden Boy

T: +420 604 209 417          E: zdenek@bowtieprague.cz       W: www.bowtieprague.cz

 

Nám jako škole se nápad velmi líbí a rádi se zapojíme. Poskytneme dětem jim známé prostředí, budeme se podílet na tvorbě vhodného programu, zajistíme stravování a v neposlední řadě tu budeme s nimi.

Blanka Lukeš Reindlová a kolektiv 

Informace ze dne 19.3.

MOŽNOST DOUČOVÁNÍ

V pondělí od 12:00 mají děti možnost se přihlásit na doučování z matematiky a českého jazyka (p. učitelka Hana Tonevová) - viz nově vzniklá učebna.

Další možnost doučování je ve středu a pátek od 14 hod s pí učitelkou Janečkovou.

Informace ze dne 9.3.

PŘÍSTUP DO BAKALÁŘŮ

Pokud máte obtíže s přístupem k elektronické žákovské knížce z mobilní aplikace, je nutné provést následující změnu: změnit školu v aplikaci Bakaláři (nastavit znovu naši školu). V případě ztráty hesla lze provést obnovu na webu zskola.bakalari.cz

V případě, že se vám přístup do Bakalářů přesto nepodaří, napište mail na dana.borsky@husovaliberec.cz.

Informace ze dne 26. 2. 2021

Z důvodu přechodu k distanční výuce i u prvních a druhých ročníků dojde od 1. 3. 2021 k drobné úpravě rozvrhu.

Prosím sledujte každý týden vždy v neděli aktualizovaný rozvrh!

Od 1. 3. 2021 je také možné objednat obědy z nové školní jídelny. Oběd individuálně přihlásíte v systému strava na základě přihlašovacích údajů, které jste obdrželi na vaše emaily (nutné mít zaplaceno, jinak Vás systém nepustí - připsání platby trvá 2-3 pracovní dny). Vyzvednutí možné skrz výdejní okénko z hřiště školy mezi 12.00 - 14.00. Není třeba mít aktivovanou kartu či čip, pouze nahlásíte jméno žáka a třídu. Bližší info zde výše, zde .

Informace ze dne 22. 2. 2021

V pátek 26.2. je online výuka zrušena. Důvodem je další vzdělávání PP. Žáci dostanou na tento den samostatnou práci a pro děti bude připravena akce v přírodě - Stopovaná.

Provoz nové školní jídelny

Milí žáci, vážení rodiče,

po dlouhé době se blíží den, kdy se společně dočkáme a naše škola bude moci poskytnout žákům i zaměstnancům kvalitní, snad i chutné stravování v kulturním prostředí. Na rekonstrukci jsme dlouho čekali a volali jsme po změně. Vlastní stavební úpravy se týkaly zásadních změn v dispozicích staré budovy i změn účelu přístavby. Z gymnastického sálu (malé tělocvičny) a ranní družiny se stala prostorná jídelna, ve staré budově byla vybudována technologicky nejmodernější kuchyně na území regionu.

Provozování školní jídelny (kuchyně) zůstává v rukou školy, což umožní těsnější kontakt mezi žáky, rodiči a personálem kuchyně, který byl velmi pečlivě vybrán.

Zahájení provozu je plánováno na 1. 3. 2021.

Vzhledem ke složitosti administrativních úkonů si vás všechny dovoluji požádat o spolupráci, a to poměrně rychle. 

1.     Prosím všechny rodiče žáků 1. – 9. ročníků o vyplnění přihlášky ke stravování, a to i v případě, že nejsou rozhodnuti o využívání školního stravování. Bezprostřední odevzdání přihlášky je nutné k finančnímu zajištění a čerpání státní dotace. To vše bez ohledu na to, zda konkrétního žáka čeká prezenční či distanční výuka. Přihlášku naleznete v příloze. Vyplněnou a podepsanou ji, prosím, naskenujte a zašlete emailem na adresu jidelna@husovaliberec.cz nebo v papírové podobě odevzdejte na sekretariátu školy.                                                           Termín:     do konce února 2021

2.     Veškerá komunikace (objednávání, odhlašování, výběr jídla) bude ovládána prostřednictvím programu Strava.cz. Tento systém již znáte (2. – 9. ročník).  Na webových stránkách školy v sekci Jídelníček (ikona Školní jídelna) najdete napojení na systém Strava.cz – odkaz na jídelníček a přihlašovací dialog aplikace Stravné. Pro snadné ovládání můžete využít i aplikace ve svých mobilních telefonech. Vzhledem k poměrně rychlému nástupu mohou nastat při využívání internetové podpory zprvu komplikace, proto prosím o pochopení a trpělivost.

3.     K výdeji obědů budou děti potřebovat OPUS kartu / bílou školní vstupní kartu nebo čip. Čip můžete zakoupit u nás ve škole prostřednictvím třídního učitele při prezenční výuce nebo na sekretariátu školy v provozní době od 8 do 14 hod. Cena čipu je 120,- Kč a lze jej používat i pro vstup do školy místo původních karet. Je na Vašem uvážení, kterou z možností využijete - čip je sice dražší, ale skladnější, lze jej přidat například ke klíčům.

Postupně umožníme výběr ze tří jídel. Volba probíhá online na základě přiděleného jména a hesla, které dostanete na Vaši emailovou adresu uvedenou v Bakalářích (lze zkontrolovat na kartě žáka). Email, který můžete očekávat během příštího týdne, bude též obsahovat variabilní symbol pro bezhotovostní platbu záloh obědů.

Obědy jsou automaticky objednány na základě přihlášky od 1. 3. 2021, a to vždy pro děti prezenčního vzdělávání. 

Žáci plnící distanční výuku si musí v případě zájmu obědy objednat samostatně. Výdej v zatavených krabičkách bude organizován výdejním okénkem z hřiště v čase od 13 do 14 hodin. 

Neodebrání obědu je vždy třeba včas nahlásit. Odhlašování obědů se provádí též online do 13 hodin předchozího pracovního dne na www.strava.cz nebo prostřednictvím mobilní aplikace při volbě výdejny a zadání přihlašovacích údajů. 

V době mimo distanční výuku, tedy v případě plnění prezenční výuky, je možné si jídlo s sebou odnést pouze první den nemoci dítěte.

 

Úhradu stravného na měsíc březen proveďte nejpozději do 10. 3. 2021 na bankovní účet 8950182/0800.

A dále nastavte zálohovou platbu vždy do 25. v předcházejícím měsíci.

Variabilní symbol: bude zaslán samostatně na Váš email uvedený v kartě žáka v Bakalařích

Zpráva pro příjemce: jméno, příjmení a třída žáka

Ve výjimečných případech lze uhradit v hotovosti v sekretariátu školy.

Veškeré změny čísla účtu či banky hlaste vedoucímu provozu, nejlépe písemnou formou.

 

Aktivace karet a čipů proběhne v prvních dnech stravování.

 

Ceny stravného pro žáky základní školy:

7-10 let            27,- Kč / 1 oběd                       měsíční platba  – záloha 540,- Kč

11-14 let          29,- Kč / 1 oběd                       měsíční platba              580,- Kč

15 a více let      31,- Kč / 1 oběd                      měsíční platba             620,- Kč

Do věkových skupin jsou žáci zařazeni dle dosaženého věku ve školním roce /září – srpen/.

V případě úplného odhlášení ze stravování žádáme o písemné sdělení této změny, neboť průběžně informujeme Krajský úřad Libereckého kraje.

 

Kontaktní údaje:

Telefon:                      775 856 575 nebo 731 632 396 

E-mail:                        jidelna@husovaliberec.cz

Web:                           www.zskola.cz/jidelnicek

Vedoucí školní jídelny: Mgr. Marcel Novotný;  e-mail: marcel.novotny@husovaliberec.cz.

 

 

Informace ze dne 24. 1. 2021

Ve čtvrtek 28. 1. 2021 nabízíme osobní konzultaci s předáním výpisu vysvědčení za 1. pololetí školního roku 2020/2021. K individuální konzultaci za osobní účasti je nutné si rezervovat čas (tento odkaz), který je nutné dodržet. Místo konzultace je kmenová třída - 4.A, kde na vás budu čekat. Žáka 1. stupně může doprovodit jedna dospělá osoba. Po celou dobu je nutné dodržovat veškerá nařízení (zákaz shromažďování, zakrytí nosu a úst rouškou nebo respirátorem a desinfekce rukou při vstupu do školy). 

Hodnocení za 1. pololetí bude též zpřístupněno v elektronické žákovské knížce 28. ledna 2021 od 10:00 h.

29. 1. pololetní prázdniny

1. 2. - 5. 2. jarní prázdniny

Přeji krásné jarní prázdniny!

Informace ze dne 15.1.2021 

Na začátku školního roku se rodiče v rámci SRPŠ domluvili, že letos nebudeme vybírat 500,- Kč příspěvek do SRPŠ. Místo toho bude nabídka knih, které bude možné koupit do nové školní knihovny. Pro zobrazení tabulky s knihami, kam se zapíšete (jméno dítěte a třídu), klikněte zde.

Knihu pak koupíte a pošlete po dítěti do školy. Děkujeme za vaše přispění do nově vznikající knihovny s aktuální nabídkou knih ke čtení.

Informace ze dne 6. 1. 2021

Ve čtvrtek 14. 1. 2021 proběhnou od 18:00 online třídní schůzky. Na třídní schůzky se připojíte přes účty dětí - zvolila jsem učebnu s názvem Čtení/Mat/OSV celá třída.

Informace ze dne 30. 12. 2020

Vzhledem k aktuální situaci a nařízení Vlády ČR bude výuka od 4. ledna 2021 probíhat opět distančně v online režimu dle aktualizovaného rozvrhu hodin. 

Obědy pro děti byly automaticky odhlášeny. Gastron nabízí možnost odběru obědu v zatavených balíčcích ve výdejních místech (pro žáky 4. tříd – jídelna textilní průmyslovky v čase od 13:00 do 14:00). V případě, že budete mít o odběr obědového balíčku zájem, je nutné si oběd v systému přihlásit.

Tablety pro distanční výuku si můžete opět zapůjčit na sekretariátu školy v pondělí 4. 1. 2021 v 8:00 h.

 CO MOMENTÁLNĚ PROBÍRÁME

          Info najdete na Google Classroom

    V případě potřeby mě kontaktujte emailem.

Informace ze dne 18. 12. 2020

Na základě nařízení vlády se DĚTSKÝ KLUB ve dnech 21. 12. a 22. 12. 2020 NEOTEVŘE.

Přeji Vám všem krásné vánoční svátky!

Dana Borsky

Informace ze dne 11. 12. 2020

Hodnocení za 1. čtvrtletí najdete v Bakalářích. Dotazy pro podrobnější informace, prosím, směřujte přímo na mě, nejlépe prostřednictvím E-mailu. Toto řešení nahrazuje klasické třídní schůzky. Vzhledem k tomu, že není jisté, zda bude možné konzultační schůzky učinit v měsící lednu. V případě, že na mě máte nějaké dotazy využijte této formy. Hodnocení za 1. pololetí bude vycházet hlavně z toho, jak se děti zapojují do výuky ve škole (v případě distanční výuky doma) a jak plní školní povinnosti (domácí úkoly, nošení pomůcek, apod.)

Stále vybíráme 500 Kč na rodilého mluvčího. Prosím, posílejte je po dětech do školy. Platbu potvrdím do  žákovského zápisníku.

Do pátku 18. 12. 2020 by děti měly donést zabalený a označený "tajný dáreček" pro vylosovaného spolužáka.  Dále pak děti mohou dle libosti obdarovat i další kamarády. 

Pokud nedojde k nějaké změně, měla by se vánoční besídka konat v úterý 22. 12. 2020

Přeji Vám krásný adventní čas!

Dana Borsky

Informace ze dne 4. 12. 2020

Dětský klub - od pondělí 7. 12. 2020 se otevírá ranní provoz dětského klubu v čase od 6:00 do 7:00 h. Vchod bočním vchodem do prostoru ranní družiny. Od 7:00 h hlavní vchod - děti mohou přicházet do tříd. 
Odpolední provoz školní družiny je do 15:00 h ve svých třídách bez spojení. Od 15:00 do 16:30 h možné spojení dětí v rámci ročníku. Dětský klub bude od pondělí 7. 12. 2020 v provozu od 16:30 do 18:00 h.
Provoz dětského klubu se týká dětí, které jsou do něj přihlášeny.

Přeji Vám všem příjemné adventní dny bez stresu a pevné zdraví!

Dana Borsky

 

Informace ze dne 23. 11.

Vážení rodiče a milé děti,
30. listopadu nastupujeme do školy. Sejdeme se v naší třídě. Začátek vyučování je v 7:55 h. 

Družina v provozu 7:00 h – 16:30 h.
Ranní družina bude od 7:00 h v kmenových třídách = naše třída 4.A. Vstup hlavním vchodem k šatní skříňce u třídy. Odpolední družina je opět v naší třídě, zabrání se tím míchání dětí.
Prosíme, vybavte děti 2 rouškami a 2 sáčky na odložení roušky. Prosím, poučte děti a vysvětlete, jak s rouškou zacházet. Děti musí mít bezpodmínečně roušku po celou dobu pobytu ve škole.

Obědy budou opět na SPŠ textilní.

Rozvrhy budou upřesněny a zaslány. V rozvrhu nebude zařazena hudební a tělesná výchova. Kvůli častějšímu větrání ve třídách vybavte děti raději teplejším oblečením.

Učivo pro nemocné žáky či žáky v karanténě bude v úložišti v Google Classroom stejným způsoběm, jako nyní.

 

Změna v přístupu k on-line hodinám

Pro lepší přehlednost a rychlejší přístup se žáci k on-line setkání mohou plošně dostávat skrze odkazy přímo v Google učebně. Je nutné dodržovat stanovený rozvrh hodin. Odkaz lze nalézt vždy v hlavičce kurzu (pokud žák pracuje na počítači):

Snímek obrazovky 2020-10-14 v 19.45.55 (png)

Nebo pod hlavičkou kurzu ve "streamu" - nazvaný "videokonference kurzu" (tam ho najdou všichni, tedy i žáci, kteří pracují na telefonu či tabletu).

Odkaz je pro daný předmět stále stejný - bez ohledu na čas a den.

 

Obědy pro žáky od 18. 11. 2020

Žáci plnící distanční výuku mohou od 18. 11. 2020 využít školní stavování. Obědy budou dětem připraveny v zatavených krabičkách, které si odnesou domů. K objednání využijete objednávací systém www.strava.cz. Pokud máte o tuto službu zájem je nutné oběd objednat (nečiní se tak automaticky). Uzávěrka objednávek na 18. 11. 2020 je v pondělí 16. 11. 2020 do 13:00 hod. Cena oběda zůstává díky vstřícnosti firmy GASTRON stejná. Během výdeje jídla Vás žádáme o dodržování hygienických pravidel - roušky, rozestupy.

Čas výdeje:

3.- 6. třída SPŠtextilní       13:00 – 14:00 hod

Informace z 30.10.2020

Vážení a milí rodiče,

patřila jsem mezi velké optimisty, kteří věřili, že se alespoň ti mladší vrátí v pondělí do školy. Bohužel se tak nestane a z mého pohledu nelze spoléhat na to, že tomu tak bude za týden či v krátké době.  Odloučení žáků od prezenční výuky může být bezbolestné na krátké období. Opakování scénáře z jara během krátké doby spojené s letními prázdninami však ničí systém vzdělávání i námi doposud přijímaný a realizovaný posun tvorby všech kompetencí a osobnostních hodnot mladého člověka. Práce učitele s žáky na dálku je velice náročná, ale daleko složitější je to pro vás, rodiče a celé rodiny. Je mi naprosto jasné, co v řadě rodin prožíváte, jak musíte přizpůsobovat vlastní práci chodu ve vašich domácnostech a do toho všeho pomáhat dětem s distančním vzděláváním. Každá rodina má své, každé vyhovuje něco jiného, proto není reálné brát v úvahy všechny eventuality, které Vy musíte řešit. Za to se omlouvám a zároveň bych Vám všem chtěla moc poděkovat za to, jaké zázemí pro vzdělávání svých dětí vytváříte, jak jim pomáháte, suplujete učitele a zároveň řešíte své starosti pracovní i osobní.

Pro příští dny jsme pro žáky 2. stupně nepřipravovali žádné změny. Hodiny online budou probíhat dle daného rozvrhu v 30 min blocích s případným zadáním krátkých úloh, které by neměly vyžadovat Vaši aktivní pomoc. Může se však stát, že někdo zadání či výkladu nebude zcela rozumět. Prosím tak o pochopení, a pokud je to ve vašich možnostech, pomozte nám i svému dítěte nebo kontaktujte učitele emailem.

Online výuka na 1. stupni dozná výrazných změn. K posílení efektivity jsme se rozhodli třídu rozdělit do skupin tak, aby daný učitel komunikoval s nižším počtem žáků, mohl lépe reagovat na jejich potřeby, dotazy a měl aktivnější zpětnou vazbu. U malých dětí je práce s 30ti dětmi online velice náročná.  Je nám naprosto jasné, že ve většině případů jste právě vy, rodiče, dětem za zády a aktivně učiteli pomáháte.

Začátky hodin se posunou na 8:30 a z důvodu rozvrhových opatření budou začínat vždy v …:30. Podrobné informace Vám podá prostřednictvím nástěnek Váš třídní učitel. Opět půjde o 30 min. bloky v dopoledních hodinách.  Odpoledne od 14:00 se mohou děti dobrovolně připojit na aktivity s paní vychovatelkou, která bude mít připravené nějaké zábavné tvoření, popřípadě je možné ji oslovit s problémy ve výuce z dopolední hodiny.

Doufám, že změny přinesou efektivnější možnosti vzdělávání.

Mým velkým přáním je však co nejrychlejší návrat dětí zpět do lavic nebo alespoň do školy :)

Přeji Vám všem pevné zdraví a pohodu ve Vašich domovech.

S díky a úctou k Vám všem

Blanka Lukeš Reindlová

Informace k uzavření školy a distanční výuce 13.10.2020

  1. Obědy nebudou v době uzavření školy poskytovány. Odhlášení bude provedeno centrálně, není třeba nic řešit.
  2. Distanční výuka bude probíhat prostřednictvím google classroom a google meet. Je nutné aktivovat účty (u mladších dětí prosíme o pomoc rodiče). V rámci gmail účtu žáka je aplikace učebna (najdete vpravo nahoře – 9 kostiček). Při otevření učebny na žáka čekají dlaždice s názvy jednotlivých předmětů. Je potřeba přijmout pozvání a zapsat se do každého z nich. V rámci každého předmětu bude vygenerován odkaz na online hodinu prostřednictvím google meet. Stačí se v daný čas připojit k videohovoru.
  3. Rozsah online výuky probíhá cca v 30 min blocích:

4. třída 9:00; 10:00; 11:00; 12:00 (začátky on line výuka dle výše uvedeného on line rozvrhu).

V případě, že žák není schopen pracovat online z jakýchkoli důvodů, kontaktujte  třídního učitele. Na základě dohody se s rodiči spojí přidělený pedagogický pracovník a poskytne žákovi individuální pomoc.

Vzhledem k povinnosti účasti na distančním vzdělávání prosíme o důsledné omlouvání žáků dle školního řádu.

 

Informace z 9.10.2020

Od pondělí 12.10. bude jako úložiště pro nemocné a z jiného důvodu chybějící děti sloužit úložiště Google Classroom. Vše potřebné k přístupu do těchto učeben najdete na emailu. Prosím, zkuste přes víkend zprovoznit školní emaily dětí a přihlásit se do online učeben.

Omezeny jsou další zájmové kroužky a to sportovní (sportovky, florbal). Vybíráme 500,- Kč na rodilého mluvčího.

26. – 30.10. 2020 budou z rozhodnutí MŠMT volné dny a podzimní prázdniny. Školní družina a DKH v provozu 7:00 – 16:00 hod. dle zájmu (písemná přihláška bude rozdána dětem během příštího týdne).

PROSBA: Některé děti nemají stále obalené sešity a učebnice, prosím o kontrolu.

Děkuji za Vaši spolupráci.

Informace z 2.10. 2020

ZMĚNA - ODPOLEDNÍ KROUŽKY od 5. 10. 2020

Od 5. 10. měly být odpolední kroužky na naší škole zrušené kvůli hygienickým opatřením. Některé kroužky však budou fungovat. Více naleznete zde.

Informace z 29.9. 2020

Od pondělí 5.10. budou děti opět používat šatní skříňky v suterénu. Do školy přes šatny poté vstoupí přezutí a převlečení.

Dne 5.10. jdeme s dětmi do Naivního divadla na představení Boj o oheň. Vstupné uhradím z TF.

Informace ze dne 25. 9. 2020

Od 29.9. se vrací délka vyučovacích hodin a přestávek do původního stavu. Děti během výuky roušky nemusí mít nasazené, roušky mají pouze během přestávek a přesunů po škole.

Dne 1. 10. 2020 od 18:00 proběhnou ONLINE třídní schůzky. Vzhledem k získaným zkušenostem dochází ke změně - přihlašování bude zajištěno přes odkaz, který dostanete začátkem příštího týdne.

Rovněž prosím o kontrolu osobních údajů v Bakalařích (zejména telefonní čísla a emaily). Pokud budete mít jakoukoliv změnu, pošlete mi po dětech na lístečku, nebo napište do žákovského zápisníku, emailem či SMS. Vzhledem k současné situaci je potřeba, aby Vaše telefonní čísla byla v Bakalářích správně.

Moc Vám děkuji za spolupráci.

 

Informace k aktuálnímu režimu ve škole

Informace z 18.9. 2020

Vážení a milí rodiče, milí žáci,

již začátek školního roku nebyl úplně v běžném režimu. Denně upravujeme chod školy tak, abychom vyhověli povinným  opatřením, ale zároveň našim dětem umožnili trochu „dýchat“.

Po zavedení povinnosti nošení roušek pro žáky druhého stupně i během výuky jsme se rozhodli učinit následující opatření a změny:

  1. Do odvolání je zrušena 7. a 8 vyučovací hodina. Výuka končí nejpozději  ve 13:45 hod.
  2. Vyučovací hodina je zkrácena na 40min. s prodloužením přestávky na 20 min. ( velká přestávka zůstává v rozsahu 30 min).
  3. Pro žáky 2.stupně je nařízen za příznivého počasí pobyt venku každou přestávku. Žáci jsou poučeni o dodržování rozestupů a neshlukování se. Důvodem je možnost sundání roušky a pobyt na čerstvém vzduchu.
  4. Žáci 1.stupně plní minimálně jednu vyučovací hodinu denně mimo třídu v důvodu volnějšího pohybu.
  5. Třídní schůzky plánované na 1.10.2020 se uskuteční v termínu on-line prostřednictvím Google Meet. Informace předají třídní učitelé včetně stanovení času.
  6. Prosím rodiče, kteří ještě nevyplnili dotazník týkající se informací pro KHS z důvodu trasování a dotazník k připravenosti na povinné vzdělávání na dálku, aby tak učinili co nejdříve (nevíme dne ani hodiny). Zároveň se omlouvám za spojení otázek v jeden dotazník a dostatečné nepoučení ohledně způsobu zpracování dat. Této chyby jsem si vědoma, činili jsme však tak s dobrým úmyslem ve snaze rychle shromáždit potřebné informace.

Rozpis vyučovacích hodin:

  1. 7:55 – 8:35
  2. 8:55 – 9:35
  3. 10:05 – 10:45
  4. 11:05 – 11:45
  5. 12:05 – 12:45
  6. 13:05 – 13:45

Vážení rodiče,

snažíme se maximálně s rozumem přistupovat ke všem opatřením a k organizaci školy. Kromě pandemie nás výrazně sužuje i přestavba kuchyně. Znamená to jednak výrazné omezení pohybu v areálu školy ( dodržení BOZ stavby, zákaz vjezdu do areálu, zákaz vstupu chodců) a organizaci přechodu žáků na obědy do externích výdejen. Zejména na SPŠ textilní moc prosím o pochopení a toleranci časových posunů.

Na nošení roušek existuje řada pohledů, názorů i odborných výzkumů. Ať už prosím na tuto věc máme každý svůj názor, veďme děti k tomu, aby pravidla ve škole dodržovaly. Zejména u mladších dětí prosím dohlédněte na to, aby každý den byly vybaveny minimálně dvěma čistými rouškami v sáčku + dalším sáčkem na odkládání roušky během výuky. Denně řešíme již při příchodu do školy, že žák rouškou vybaven není.

Nedodržování nastavených pravidel má za následek silný multiplikační efekt při trasování. Může se pak stát, že školu budeme nuceni z personálních důvodů uzavřít. To považuji za úplně poslední a nejhorší, pro mě zcela nepřijatelné řešení.

Moc prosím, buďme ohleduplní vůči všem. Věřte, že se nám to vrátí.

Přeji všem pohodový víkend a další podzimní dny.

V Liberci dne 18.9.2020                                                Blanka Lukeš Reindlová

Informace z 16.9. 2020

V pátek 18. 9. navštívíme  od  10-11.30 Oblastní galerii Liberec. Vstupné 20,- Kč bude hrazeno z TF.

Informace z 14.9. 2020

Výzkum připravenosti k on-line výuce pro školní rok 2020 / 2021

Prosíme o vyplnění dotazníku na této adrese. Na konci dotazníku prosíme nezapomeňte formulář dokončit tlačítkem "Odeslat".

 

Informace z 11.9.2020

Dne 15.9. jdeme na Dopravní hřiště.

Prosím, aby všechny děti byly ve škole ráno před 8 hodinou a měly s  sebou pokud možno cyklistickou helmu. Návrat do školy bude okolo 10.30.

Informace k Dětskému klubu Husova

Dětský klub Husova (DKH) pokračuje i ve školním roce 2020/21. Z kapacitních důvodu jsou tam zařazeni žáci 3. - 5. třídy. Realizace DKH je financována z projektu (CZ.03.1.51/0.0/0.0/17_077/0007928) z Operačního programu Zaměstnanost. S tímto souvisí  doložení potřebných dokumentů pro projekt: 1. Přihláška do DKH, 2. Potvrzení vazby na trh práce (potvrzení zaměstnavatele o pracovním poměru, pro OSVČ – potvrzení ČSSZ, nezaměstnaný – potvrzení z úřadu práce, osoby v procesu vzdělávání – potvrzení o studiu případně potvrzení o účasti na rekvalifikačním kurzu). Dokumenty si můžete stáhnout z web. stránek školy (sekce třídy), případně vyzvednout na sekretariátu školy. Moc vám všem děkuji za spolupráci a v případě nejasnosti se prosím obraťte na sekretariát školy (kontaktní osoba Zuzana Kounková)

Provozní doba DKH: 6:00 – 18:00

Informace a přihláška ke stravování

Informace z 9.9.

S platností od 10.9. je nařízeno nosit ve všech vnitřních prostorech opět roušky.

Prosím vybavte své děti každé ráno dvěma čistými rouškami a igelitovým pytlíkem.

Informace ze dne 8. 9. 2020
Vážení rodiče, mockrát děkuji za Vaši spolupráci a veškerou vstřícnost na začátku školního roku.

Veškeré příchody a odchody dětí ještě ladíme, avšak snad už jsme na dobré cestě. Z důvodu urychlení a usnadnění přesunů se mohou děti do konce září přezouvat před třídou (skříňky jsou však také k dispozici). Moc nám pomůže, pokud nedružinové děti vybavíte lístečkem, zda po vyučování odchází domů samostatně, či je před školou čeká doprovod. Lísteček stačí jeden s platností po zbytek školního roku.

 

Děti již dostaly všechny učebnice pro 4.tříd a pracovní sešity. Do konce týdne děti obdrží ještě všechny sešity.
Prosím vše řádně podepsat a obalit.

Prosím, kdo tak ještě neučinil, posílejte po dětech:

1000,- Kč (pracovní sešity, potřeby a pomůcky do VV a PČ, TF)
papírové kapesníčky, papírové utěrky, balík papírů A4 a 100 ks eurosložek
učebnice ze 3. třídy
podepsaný Chod školy
zápisový lístek do školní družiny, pokud o ni máte zájem
případné změny telefonních čísel, e-mailových adres či bydliště
Rovněž zkontrolujte,že v žákovském zápisníku mají děti vyplněnou str. 14 - Údaje o žákovi a Vámi podepsané poučení o bezpečnosti (v části Sdělení).

 

Každé pondělí ráno i nadále začínáme hodinou OSV v 7.55.

 

V úterý 15. 9. nás čeká návštěva Dopravního hřiště, kam by si děti měly vzít cyklistickou přilbu, pokud vlastní. Bližší info připíšu příští týden.

 

Rozvrh třídy 4.A pro školní rok 2020/2021

  0 1 2 3 4 5 6 7 8
  7:00 – 7:45 7:55 – 8:40 8:50 – 9:35 10:05 – 10:45 11:00 – 11:45 11:55 – 12:40 12:50 – 13:35 13:40 –14:25 14:35 –15:20
Pondělí   OSV MA / MA ČJL / ČJL AJ / AJ VV      
Úterý   ČJL MA / MA PŘÍ TV AJ / AJ VV    
Středa   VLA AJ / AJ ČJL MA   ČJL    
Čtvrtek   ČJL AJ / AJ ČJL PŘÍ / PŘÍ TV    
Pátek   MA HV ČJL MA / MA        

 

 

 

Pomůcky a potřeby do 4. třídy:


1x balík papírových kapesníků nebo krabice s kapesníky
1x balík papírových ručníků
1x balík papírů do kopírky
100 ks eurosložek

Vybavení penálu a další pomůcky: úkolníček, tužka č. 1, 2 a 3, 2x pero nebo náhradní náplň, ořezávátko, guma, pastelky, nůžky, krátké pravítko, trojúhelník s ryskou, pravítko 30 cm, kružítko, podložka do geometrického sešitu (A4)
Pomůcky na VV a PČ: box + vodové barvy, anilinové barvy, tempery, štětec (silný plochý, silný kulatý, slabý), progresa, voskovky, modelína, pastelové křídy suché, černá tuš, lepidlo na papír (tyčinka), lepidlo Herkules, fixy, černý permanentní fix velikosti M, hadřík, igelitový ubrus na lavici, zástěra či staré triko, kelímek na vodu
Potřeby na TV: úbor (tričko, krátké kalhoty, tepláky, mikina, ponožky) – vše v látkovém pytli či uzavíratelné textilní tašce, podepsané či jinak označené + pevná obuv určená do tělocvičny, za teplého počasí boty na ven
V září bude třeba uhradit sešity, pracovní sešity na M, ČJ, PŘÍ a VL (cca 600 Kč), potřeby na VV a PČ (200 Kč), do třídního fondu (200 Kč). Celkem budeme vybírat 1000 Kč.

 

Organizace školního roku

Třídní schůzky

1. 10. 2020 - společné

26. 11. 2020 - konzultační

14. 1. 2021 - konzultační

25. 3. 2021 - konzultační

20. 5. 2021 - společné


Školní prázdniny

Podzimní:                    29. a 30. 10. 2020

Vánoční:                      23. 12. 2020 – 3. 1. 2021  

Pololetní:                     29. 1. 2021

Jarní:                           1. – 7. 2. 2021

Velikonoční:                 1. 4. 2021

Hlavní:                         od 1. 7. 2021

 

Telefonní čísla a adresy

Škola:                          Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Liberec

Adresa:                        Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Liberec, Husova 142/44, 460 01

Web:                            www.zskola.cz

Ředitelka školy:           Mgr. Blanka Lukeš Reindlová

                                    733 518 277

Sekretariát školy:        info@husovaliberec.cz

                                    731 632 396

Sborovna 1. stupeň:    725 088 832


 

 

Informace ze dne 22. 2. 2021

V pátek 26.2. je online výuka zrušena. Důvodem je další vzdělávání PP. Žáci dostanou na tento den samostatnou práci.

Organizační zajištění chodu školy od 1.9.2020

  1. Vjezd vozidel i vstup osob do areálu školy je s ohledem na STAVBU přísně zakázán. Výjimku mají někteří zaměstnanci, kteří byli řádně poučeni o možnostech využívaní prostor vyhrazené stavbě.
  2. Žáci a zaměstnanci školy využívají venkovní areál  (prostor hřiště) v režimu, který umožňuje stavba, vždy po konzultaci s ředitelkou školy nebo školníkem. Přístup na hřiště je umožněn pouze z budovy zadním vchodem. Průchod z areálu není možný! Při činnostech na hřišti je nutné brát v úvahu provoz stavby. Aktivity, které mohou omezit provoz stavby, nejsou dovoleny.
  3. Vstup rodičů a veřejnosti do školy je umožněn pouze bočním vchodem po registraci na sekretariátu školy. Zákonní zástupci s aktivovanou vstupní kartou mohou využít  vestibul pro efektivnější  komunikaci prostřednictvím místních telefonních linek. V prostorech se však s ohledem na zajištění protiepidemiologických opatření zdržují co nejkratší dobu, vždy s ROUŠKOU!!!
  4. Všichni zaměstnanci, žáci, zákonní zástupci, návštěvníci a veřejnost dodržují stanovená opatření platná v danou dobu vyhlášená KHS nebo MZd.  
  5. Ranní provoz školní družiny a dětského klubu Husova je od 6:00  a vstup je zajištěn bočním vchodem prostřednictvím aktivované karty. V ojedinělých případech lze využít zvonek DKH – ŠD umístěný u vstupních vnitřních dveří bočního vchodu. Do budovy vstupuje tímto způsobem výhradně žák nikoli rodič. Potřebuje-li zákonný zástupce vstoupit do budovy, využívá zásadně pouze zvonek na sekretariát, který je v provozu od 7:00 hod.
  6. Žáci přicházejí do školy 7:35 – 7:50. Do šaten vstupuji po skupinách podle pokynů a organizace zaměstnanců školy. V prostorech šatních skříněk se zdržují pouze na dobu bezpodmínečně nutnou. 
  7. Po vstupu do budovy si každý desinfikuje ruce. Totéž provádí při vstupu do třídy a po každém užití toalet nebo příchodu z venku. Osoby s alergií na desinfekční prostředky se řídí individuálním postupem (krémy, hygienické ubrousky apod.) Na dodržování hygienických opatření dbají pověření zaměstnanci školy.
  8. Vstup do šaten není rodičům v době ranního příchodu žáků z důvodu omezených prostorových podmínek povolen. Pověření zaměstnanci školy pomohou žákům nižších tříd, především prvních ročníků. Pro 1. třídy platí v prvním týdnu září volný průchod do třídy   bez přezouvání společně pouze s jedním zákonným zástupcem.
  9. Během celého dne probíhá průběžně zvýšená hygienická údržba toalet a společných prostor.
  10. Žáci svačí (konzumují všechny potraviny) zásadně ve třídě, nikoli na chodbách a dalších společných prostorech. Přesun ze třídy do třídy provádí co nejrychleji, snaží se minimálně zdržovat na chodbách s žáky jiných tříd.
  11. Zaměstnanci dodržují principy častého a efektivního větrání dle předem stanovených pokynů.
  12. Obědy jsou zajištěny dle dříve stanoveného rozpisu v externích prostorech. Při přechodu ke stravování je nutné se řídit platnými podmínkami nařízení KHS nebo MZd.   V externích prostorech je bezpodmínečně nutné dbát nařízení daných subjektů a jejich zaměstnanců.
    Žáci 2.stupně  7.-9.třída ( stravování ZŠ – 5.květen) odchází ze školy společně s pověřeným pracovníkem školy, který následně zajistí dohled nad žáky v průběhu stravování. Po obědě odchází žák samostatně domů nebo se samostatně vrací na odpolední vyučování bez pedagogického dohledu. Žáci 6. tříd opouští místo stravování ( SPŠTex.) samostatně pouze po ukončení vyučování, v případě odpoledního vyučování se vrací s pověřeným pracovníkem školy.
  13. Vzhledem k přechodu a využívání stravování mimo objekt školy není možné zajistit přesný časový harmonogram. Velice prosíme zákonné zástupce o pochopení a loajalitu. Není vůbec jednoduché skloubit všechny proměnné a vyhovět všem podmínkám a nařízením. Je velmi pravděpodobné, že návraty dětí ze stravování, popřípadě možnost vyzvedávání dětí po obědě u výdejny stravování budou klouzavé, mohou se měnit a může se stávat, že bude nutné krátit čas na vypracování některých úkolů, které budou muset děti dodělat doma. Naším cílem však bude takovým  situacím předcházet a jejich četnost minimalizovat.
  14. Výběr jídel pro 2.- 9. ročník během období září – leden se provádí prostřednictvím webové aplikace www.strava.cz s kódem příslušné výdejny a vaší emailové adresy. Nezapomeňte se včas registrovat a aktivovat karty podle instrukcí na příslušné nástěnce třídy žáka.
  15. Obědy 1.9.2020 budou zajištěny pouze pro děti  využívající  školní družinu či DKH v tento den. Oběd tohoto dne je potřeba speciálně přihlásit ( týká se MŠ Kláštěrní-1.tř. a SPŠTex pro 2.-5.roč.) Vyučování tento den pro všechny žáky končí 9:35. Organizaci výuky v dalších dnech najdete na třídních nástěnkách jednotlivých tříd.
  16. Výuka tělesné výchovy bude probíhat v běžném režimu, pokud nedojde k omezení KHS nebo MZd. Výuka plavání 3. tříd zatím není jistá.
  17. Pokud nedojde ke zhoršení situace, turistický kurz pro 6.ročníky se koná v termínu. Výjezd do Anglie byl cestovní kanceláří zrušen. Další výjezdy, školy v přírodě a akce mimo školu se budou konat dle aktuálních možností s prioritou je uskutečnit dle běžných zvyklostí.
  18. Snahou vedení školy je realizovat chod školy v maximálně možném běžném režimu.
  19. V případě nařízení KHS nebo MZd používání roušek je žák povinen mít s sebou minimálně 2 roušky + hygienický igelitový sáček. Dodržuje všechna platná pravidla.
  20. Konkrétní informace týkající se dané třídy, naleznete na webových stránkách své třídy.

V Liberci dne 25.8.2020

                                                                       Mgr. Blanka Lukeš Reindlová